Wat houdt Stichting KMVK in?

Stichting KMVK is opgericht in 1999 door en voor ondernemers, en is een samenwerking tussen HISWA-RECRON, de ANWB en KHN. Stichting KMVK stimuleert ondernemers in de toerismesector duurzaam te ondernemen en te werken aan de kwaliteit en veiligheid van hun accommodaties. Dit doet wij door projecten op te zetten in samenwerking met brancheorganisaties, gemeenten en andere instanties.

Ook beheert Stichting KMVK verschillende duurzaamheidskeurmerken en milieuonderscheidingen, ontwikkelen we classificatiesystemen en voeren we honderden inspecties per jaar uit.

Tevens beheren we de Green Etalage met allerlei duurzame producten en diensten die ondernemers helpt bij het (verder) verduurzamen van hun bedrijf.

Stichting KMVK houdt trends en ontwikkelingen en wetgeving (inzake energiebesparing) nauwlettend in de gaten om zo een gidsland te kunnen zijn voor de bedrijven in de sector. Stichting KMVK neemt een actieve adviserende en voorlichtende rol op zich. De stichting is een spin in het web van deelnemers aan de keurmerken, labels en classificatiesystemen enerzijds en aanbieders van duurzame productiemiddelen anderzijds.

Bekijk onze keurmerken Bekijk de Green Etalage Bekijk onze projecten

Onze missie en visie

Onze missie

Stichting KMVK heeft ten doel het professionaliseren en verbeteren van de wijze waarop ondernemingen in de toerismesector omgaan met milieu-, veiligheids- en kwaliteitsaspecten en het op economische wijze implementeren, integreren en stimuleren van genoemde aspecten in de bedrijfsvoering van de ondernemingen. Stichting KMVK werkt toe naar een klimaatneutrale toerismesector in 2030.

Onze visie

Stichting KMVK stimuleert ondernemers in de toerismesector duurzaam te ondernemen en te werken aan de kwaliteit en veiligheid van hun bedrijven. Door controleerbaar te verduurzamen heeft dit ook imago versterkende waarden voor de onderneming naar de markt én naar de overheid. Onze visie is dat met de duurzaamheidskeurmerken Green Key en Duurzaam Gastvrij en de milieuonderscheiding Blauwe Vlag als instrumentaria, ondernemers praktische tools in handen hebben om hun bedrijf te verduurzamen en maatregelen te implementeren.

Benieuwd naar ons team en onze partners?