Vragen & Antwoorden

Kies een onderwerp

Over Stichting KMVK

Wat is Stichting KMVK?

Stichting Keurmerk Milieu, Veiligheid en Kwaliteit (KMVK) is dé autoriteit en aanjager van verduurzaming van de Nederlandse toerismesector. Wij geloven dat een duurzame en groene toerismesector bijdraagt aan een samenleving waarin mensen én natuur floreren.

Als onafhankelijke, betrouwbare en transparante partner maken wij verduurzaming toegankelijk en gemakkelijk voor ondernemers in de toerisme- en recreatiebranche. Dit doen wij al sinds 1999 door het aanbieden van verschillende duurzaamheidskeurmerken en milieuonderscheidingen.

Daarnaast ontwikkelt Stichting KMVK classificatiesystemen en worden er honderden inspecties per jaar uitgevoerd.

Stichting KMVK is een samenwerking tussen HISWA-RECRON, de ANWB en KHN.

Wat is de missie en visie van Stichting KMVK?

Stichting KMVK heeft als missie het professionaliseren en verbeteren van de wijze waarop ondernemingen in de toerismesector omgaan met milieu-, veiligheids- en kwaliteitsaspecten en het op economische wijze implementeren, integreren en stimuleren van genoemde aspecten in de bedrijfsvoering van de ondernemingen. Stichting KMVK werkt toe naar een klimaatneutrale toerismesector in 2030.

Stichting KMVK stimuleert ondernemers in de toerismesector duurzaam te ondernemen en te werken aan de kwaliteit en veiligheid van hun bedrijven. Door controleerbaar te verduurzamen heeft dit ook imago versterkende waarden voor de onderneming naar de markt én naar de overheid. Onze visie is dat met de duurzaamheidskeurmerken Green Key en Duurzaam Gastvrij en de milieuonderscheiding Blauwe Vlag als instrumentaria, ondernemers praktische tools in handen hebben om hun bedrijf te verduurzamen en maatregelen te implementeren.

Wie zijn de partners van Stichting KMVK?

Bekijk alle partners van Stichting KMVK.