Over het product

Deze selectie van acht eco-effectieve professionele schoonmaak- en onderhoudsmiddelen weerspiegelt de uitstekende innovatieve producten die reeds het Europees Ecolabel hebben ontvangen en zijn ontwikkeld voor alle professionele institutionele en industriële sectoren zoals gezondheidszorg, horeca, openbare gebouwen en schoonmaakbedrijven.

De volledige range is verkrijgbaar in 1l-flessen en 5l-cans en garandeert een holistisch duurzame schoonmaakbenadering voor:

* Sanitaire ruimtes: SANET perfect, SANET zitrotan, SANET alkastar
* Oppervlakken: TANET SR 15, TANET karacho, TANET orange
* Vloeren: TAWIP vioclean
* Glazen oppervlakken: GLASS cleaner
De geselecteerde green care PROFESSIONAL producten werden grondig geanalyseerd voor certificering. Het Cradle to Cradle®-concept omvat een gedetailleerd evaluatiemodel voor de beoordeling van producten.

De evaluatie bevestigt dat:

• De gebruikte materialen (chemicaliën, verpakking) zijn veilig voor de biologische en technische cycli van mens en milieu
  • Het productdesign garandeert dat alle ingrediënten veilig herbruikbaar zijn als nutriënten in biologische en technische cycli door de natuur of de industrie. “Afval is gelijk aan voedsel”.
  • Onze productievestigingen gebruiken 100% niet-vervuilende, hernieuwbare energie ter vervanging van energie uit fossiele brandstoffen. 100% koolstofneutralisatie.
  • Waterkwaliteit wordt beschermd en verrijkt doorheen het proces.
  • Het bedrijf zet zich in voor sociale en ecologische rechtvaardigheid, alsook voor biodiversiteit.

Cradle to Cradle® is eco-effectief aangezien het “afval”-concept met het juiste productdesign wordt geëlimineerd, in tegenstelling tot eco-efficiëntie dat afval slechts vermindert, minimaliseert of vermijdt.

Alle Green Key leden krijgen de kans deze producten uit te proberen met een korting van 20% op de normale prijs. Zo kan u zelf het verschil tussen uw huidige reinigingsmiddelen en green care professional uittesten.

En, nog belangrijker, kan u uw ecologische voetafdruk en uw productverbruik verder verlagen!

Werner & Mertz heeft een uitgebreid dealernetwerk die u met plezier verder kan helpen

Over de certificering

EU Ecolabel is een Europees milieukeurmerk dat producten beoordeelt op hun verminderde milieu-impact gedurende de hele levenscyclus, van productie tot afvalbeheer. Het helpt consumenten milieuvriendelijke keuzes te maken.

Cradle to Cradle Gold is een certificering die producten beoordeelt op duurzaamheid en circulariteit. Het richt zich op veilige materialen, hergebruik, hernieuwbare energie, waterbeheer en sociale verantwoordelijkheid, met als doel producten volledig circulair te maken

Ecolabel logo goed
Cradle to Cradle logo

Over de leverancier

Werner Mertz

De Professional-afdeling van de Werner & Mertz Group

werd opgericht in 1971 en is de pionier in duurzame en efficiënte schoonmaak- en reinigingsproducten voor sectoren zoals schoonmaakdienstverlening, voeding, gezondheidszorg, horeca en voedselverwerking. tana PROFESSIONAL en green care PROFESSIONAL zijn de twee belangrijkste Europese merken van de Professional-afdeling.

Als personeelsleden van het familiebedrijf Werner & Mertz Group, reeds 140 jaar geleden opgericht, voelen wij ons zeer betrokken bij de regio Mainz. Duurzaamheid wordt niet beschouwd als een tijdelijke trend maar als een bedrijfstraditie die elke dag wordt beleefd. Reeds bij de oprichting, waren we gefocust op de bescherming van natuurlijke bronnen, duurzaamheid en behoud van de biodiversiteit. Deze filosofie vindt u niet alleen terug in onze producten maar eveneens op onze EMAS-gecertificeerde productiesite te Mainz en Hallein. Ons hoofdkantoor te Mainz behaalde het „Leed Platinum‘ certificaat.

Bekijk hier de website van de leverancier
Logo Werner Metz