Het principe is dat onze klanten middels allerlei (gratis) bruikleen materiaal de producten mooi kunnen presenteren en de gasten zelf een glas kunnen tappen.
We leveren zowel kant-en-klare (ready-to-drink / premix) sappen/smoothies als concentraten (waaronder ook postmix). Dit doen we merendeels in hotels, catering, leisure en zorg.
Voordeel van onze oplossingen is dat er minder (single use) (plastic)verpakkingen worden verbruikt en in totaliteit het afval vermindert.
Door middel van bijvoorbeeld de concentraten, waarbij een klant zelf het water bijvult, is sprake van veel minder afval, minder transportkosten en minder CO2 uitstoot.
Daarbij voeren wij ook Skal gecertificeerde biologische producten.

Duurzaamheid productieproces

Onze producten en oplossingen dragen ook bij aan een besparing van het milieu.
Afhankelijk van het type product dat gebruikt wordt is deze bijdrage samen te vatten in volgende punten:

- Minder afval
Doordat onze concepten met name gestoeld zijn op het gebruik van grootverpakkingen, zoals 5 of 10 liter zakken met kant-en-klare producten, wordt er veel minder afval geproduceerd.
Op deze manier leveren wij ook bijdrage aan het verminderen van de plastic berg!
Met onze verscheidenheid aan concentraten is zelfs een besparing van 90% op afval te realiseren!

- Minder CO2 uitstoot
Met name bij de concentraten geldt dat deze veel minder transportkosten met zich meebrengen waardoor dus ook minder CO2 uitstoot. Er wordt namelijk niet onnodig water vervoerd (wordt op de locatie van bereiding toegevoegd)!
Met concentraat is een besparing van 95% op CO2 uitstoot te realiseren!

- Minder opslagruimte
Zowel voor de kant-en-klare producten in 5 of 10 liter verpakkingen en in grotere mate de concentraten geldt dat deze veel minder ruimte/opslag innemen dan de (anderhalve) liter verpakkingen.
Met concentraat is een besparing van 95% op opslagruimte te realiseren!

- Minder energieverbruik
Al onze producten zijn ongeopend buiten de koeling houdbaar. Daarmee bespaart u op de kosten van koeling. Ten eerste levert dit minder energiekosten op en daarnaast een lagere investering in koelruimte.

Over de certificering

Het SKAL-keurmerk staat voor toezicht op de biologische productie in Nederland. SKAL is een onafhankelijke organisatie die erop toeziet dat biologische producten voldoen aan wettelijke regels. Producten met dit keurmerk zijn op een duurzame en milieuvriendelijke manier geproduceerd, zonder gebruik van chemische bestrijdingsmiddelen, kunstmest of genetisch gemodificeerde organismen (GGO's). Het garandeert dat zowel de teelt als de verwerking van producten biologisch is.

SKAL biocontrole logo

Oranka

Oranka is als internationaal leverancier toonaangevend op het gebied van vruchtensappen en smoothies (waaronder ook biologisch) in combinatie met uitschenksystemen. Met de meer dan 25 jaar ervaring hebben wij middels het luisteren naar de behoeften van onze klanten een aansluitend assortiment in het koude dranken segment ontwikkeld. Wij bieden u dan ook doordachte oplossingen met een ideale mix van gemak, hygiëne, uitstraling, milieu, prijs en kwaliteit.

Eén van de voordelen van Oranka producten is dat ze tot 12 maanden buiten de koeling bewaard kunnen worden. Daarnaast besparen onze producten tot 95% opslagruimte en leveren ze tot 90% minder afval op. Beter voor u én het milieu!

00 Logo Oranka Oranje CMYK