Over het product

Voor Room For Change stellen hotels ten minste 1 kamer voor een bepaalde periode beschikbaar voor deze groep mensen. Een verblijf van drie tot zes maanden stelt hen in staat om te herstellen, weer vooruit te kijken en verder te gaan naar werk en eigen huisvesting. Tijdens hun verblijf in de hotels worden de deelnemers ondersteund door sociale organisaties zoals de Regenboog Groep in Amsterdam.

Onze doelgroep betreft mensen met énkel een huisvestingsprobleem. Er is géén verslavings- of psychiatrische problematiek aan de orde. Helaas is er geen vangnet voor deze groep mensen in Nederland. Het systeem is zo ingericht dat deze groep mensen tussen wal en schip valt en daardoor als ‘zelfredzaam’ wordt bestempeld. Om ervoor te zorgen dat er geen extra problematiek ontstaat, schiet Room For Change, samen met verschillende hotels in het land, te hulp!

Duurzaamheid

Room For Change is een CSR programma waarmee je als hotel op een simpele manier kan bijdragen aan de SDG’s 1, 3, 10 & 11*. Daarnaast is het een mooie manier om werknemers en gasten te laten zien en ervaren hoe je op een positieve manier kan bijdragen aan de maatschappij.

Over de leverancier

The Present

Stichting The Present wil van ‘sociaal ondernemen’ weer ‘normaal ondernemen’ maken. Volgens The Present zijn ondernemers namelijk de meest geschikte groep mensen in de samenleving om de maatschappelijke uitdagingen van deze tijd te lijf te gaan, met al hun veranderkracht en slagkracht vanuit hun ervaring, netwerk, expertise en middelen.

Room for Change is één van de programma’s van stichting The Present.

Bekijk hier de website van de leverancier
ROOMFORCHANCE LOGO RGB 1920px FULL COLOR BLACK 1