Met Made Blue kies je voor een waterkoeler aangesloten op de leiding in plaats van bronwater. Daaruit tap je altijd vers gekoeld water, in de meeste gevallen gefilterd en bruisend als je wilt. Dat is een stuk duurzamer dan bronwater want er is geen wegwerpverpakking en transport voor nodig. Maar dat is niet eens het belangrijkste: Made Blue Water zorgt ervoor dat er duizend keer zoveel schoon water beschikbaar komt in ontwikkelingslanden. Dat klinkt indrukwekkend en dat is precies wat het is. Door schoon drinkwater beschikbaar te maken, hoeft dat niet meer en wordt er dus veel minder hout of kolen gestookt en dat scheelt veel CO2-uitstoot en schadelijke rook. Dat betekent dat 1 miljoen liter schoon drinkwater op het platteland zorgt voor een CO2 besparing van 13,74 ton.

Made Blue

Wij zijn de ondernemende stichting Made Blue Foundation. Sinds onze oprichting eind 2014 realiseerden we al bijna 8 miljard liter schoon drinkwater namens meer dan 400 ambassadeurs.

Wij hebben een ANBI-status en werken zo transparant mogelijk.
Daarbij maken we zo min mogelijk kosten door lean & mean te werken.
Een onafhankelijk bestuur ziet toe op ons beleid.

Made blue logo