Over het product

Ontdek ons nieuwe assortiment zelfcomposteerbare koffiecapsules die een geweldige smaak hebben en geen afval opleveren! Ze bevatten 0% aluminium, 0% plastic (uit fossiele brandstoffen) en zijn 100% plantaardig.

De koffie in de capsules is biologisch gecertificeerd en zorgt voor geweldige koffiemomenten!

Onze Nespresso-compatibele koffiecapsules zijn de perfecte manier om een heerlijke espressokoffie te maken.

We hebben alleen de beste Arabica-koffies geselecteerd, gemengd en vervolgens vakkundig gemalen om ze vervolgens in onze coole koffiecapsules te verpakken.

Elke kleur barst van de vers gebrande aroma's en smaak en vertegenwoordigt een andere smaakervaring.

Bij Jones Brothers Coffee zetten we ons in voor duurzaamheid en het verminderen van onze impact op het milieu.

Daarom zijn onze nieuwe koffiecapsules zelfcomposteerbaar en bieden ze een milieuvriendelijk alternatief voor traditionele aluminium en plastic capsules.

Duurzaamheid productieproces

De duurzaamheid van onze koffiecapsules begint al in de productiefase. In tegenstelling tot aluminium of plastic capsules, die veel energie en hulpbronnen vergen om te produceren, zijn onze zelfcomposteerbare capsules van een natuurlijk materiaal gemaakt dat is afgeleid van 100% biogebaseerde cellulose en plantaardige oliën.

Geen aluminium. Geen plastic uit fossiele brandstoffen... zelfs niet voor de sluiting!

De productie van aluminium capsules omvat energie-intensieve mijnbouw-, raffinage- en smeltprocessen, die een hoge ecologische footprint hebben en bijdragen aan de aantasting van het milieu.

Evenzo zijn plastic capsules afgeleid van fossiele brandstoffen (olie!) en bij de productie ervan komen schadelijke broeikasgassen vrij.

Over de certificering

SKAL BIO gecertificeerd (SKAL Nr: 108693): Dit keurmerk garandeert dat een product voldoet aan de EU-regels voor biologische productie. SKAL is de organisatie die in Nederland toezicht houdt op de biologische productie van voedsel en andere producten. Het certificaat waarborgt dat de producten biologisch geteeld en verwerkt zijn zonder synthetische pesticiden of kunstmest.

TÜV Oostenrijk - OK compost HOME: Dit keurmerk garandeert dat het materiaal van de capsules thuis composteerbaar is. Het TÜV-keurmerk bevestigt dat de capsules veilig in een thuiskomposteeromgeving kunnen worden afgebroken zonder schadelijke resten achter te laten.

Rainforest Alliance gecertificeerde koffie: Dit keurmerk betekent dat de koffie afkomstig is van boerderijen die voldoen aan strenge milieu- en sociale normen, zoals bescherming van ecosystemen, eerlijke arbeidsomstandigheden en duurzame landbouwpraktijken.

SCA - Lid van de Specialty Coffee Association: De SCA-lidmaatschapsstatus toont aan dat een bedrijf deel uitmaakt van een wereldwijde organisatie die zich richt op de bevordering van hoge kwaliteit en duurzaamheid in de koffie-industrie. SCA-leden streven naar de beste koffieproductiepraktijken en zijn vaak betrokken bij innovatie en training in de koffiewereld.

SKAL biocontrole logo
TUV oostenrijk logo
Rainforest Alliance logo
SCA logo

Over de leverancier

Jones Brothers Coffee

Jones Brothers brouwt sinds 2013 koffiegeluk in Nederland.

Onze koffiefilosofie is eenvoudig: we willen de economische- en ecologische duurzaamheid van de koffie-industrie helpen verbeteren en tegelijkertijd koffie van de beste kwaliteit leveren. En dit tegen een eerlijke prijs waarbij de boeren en telers die zwoegen voor ons drinkgenot een groter deel krijgen van wat wij betalen.

Onze visie is opgebouwd rond 3 kernideeën: Gelukkige boeren; Gelukkige planeet; Gelukkige drinkers

Onze koffiecapsules zijn de nieuwste technologie in de ontwikkeling van minder verspillende- en schadelijke materialen voor eenmalig gebruik: we doen er alles aan om de impact op onze aarde te verminderen.

Bekijk hier de website van de leverancier
JBC Logo x Happiness