Hoe werkt het?

Gasten betalen voor de consumptie van een glas of karaf (afbeelding 2) Join the Pipe water. Het bedrag wat betaald wordt is zelf te bepalen door het restaurant/hotel/cateraar. Het Join the Pipe water, al dan niet met bubbels, wordt getapt uit een speciaal ontwikkelde Jointhepipe bartap (zie afbeelding 1). Het restaurant/hotel/cateraar behoudt zo de marge op het water en bepalen zelf welk deel wordt gedoneerd aan Join the Pipe (wij adviseren normaal om de uitkoop die bespaard wordt af te dragen, maar zoals gezegd is het restaurant/hotel/cateraar hier vrij in) – zie afbeelding 3. Van deze opbrengst worden waterprojecten van Join the Pipe in ontwikkelingslanden gefinancierd in naam van het hotel/restaurant/cateraar. Het voordeel is dat er minder werk is voor het personeel want er hoeft geen voorverpakt (bron)water te worden ingekocht, er hoeft niet meer worden gesleept met flessen voorverpakt water en er is geen opslag. Tevens is het beter voor het milieu want er is minder afval aangezien er geen glas en/of verpakkingsmateriaal is wat naar de papier- of glasbak gebracht hoeft te worden. Bovendien is geen CO2 uitstoot wat normaliter gepaard met de productie en transport van voorverpakt water.

Join The Pipe

Stichting Join the Pipe is een non-profit organisatie die zich inzet voor schoon drinkwater wereldwijd. Van de opbrengst van de Join the Pipe producten worden water- en sanitaire voorzieningen in ontwikkelingslanden in Afrika en Azië gefinancierd. De voortgang en voltooiing van het drinkwaterproject wordt bijgehouden op de website.

Join The Pipe logo