Deze innovatieve oplossing biedt een hybride aanpak die zowel nu als in de toekomst aansluitbaar is op bestaande installaties. Het compacte ontwerp van de energieopwekker garandeert een zeer hoge gasopbrengst per kilo voedselafval.

Dankzij de integratie van kunstmatige intelligentie kan het systeem foodwaste analyseren voor geavanceerde procesoptimalisatie. Dit omvat menu-engineering, inkoop- en voorraadbeheer, en piekplanning. De combinatie van cloud computing en datagestuurde technologieën zorgt ervoor dat het systeem voortdurend leert en zich aanpast om de efficiëntie en effectiviteit te maximaliseren.

In het totale productieproces wordt bij onderdelen zoveel mogelijk gebruik gemaakt van nederlandse fabrikanten en assemblagepartners. Materialen zijn zoveel mogelijk cradle-to-cradle. Het gebruik van energie is minimaal en wordt door het apparaat zelf opgewekt.

CIRC

Bij Circ versnellen we de transitie naar een volledig duurzame maatschappij. Door lokale oplossingen te ontwikkelen, die zorgen voor een instant impact. Daar waar de uitdagingen het grootst zijn: de gebouwde leefomgeving.

Iedereen praat over duurzame ambities, Circ geeft met bijvoorbeeld de biovergister de mogelijkheid er zelf wat aan te doen. Bio afval is een geweldige grondstof voor duurzame energie. Zie het als een persoonlijke en betaalbare energiecentrale die je afval omzet in duurzame energie en hoogwaardige plantvoeding, voor lokale projecten. Zo vervangen we aardgas voor een duurzaam en gratis alternatief en sluiten we lokaal biomassakringloop.

Circ logo