Bamboovement’s plasticvrije hotel amenities

●       Dental Kit
Een premium mondverzorgingsset met een CO₂-neutrale tandenborstel van FSC-gecertificeerd bamboe en (micro)plasticvrije tandpastatabletten. Deze kit, zonder onnodig plastic verpakking, biedt een hoogwaardige ervaring terwijl je bijdraagt aan een duurzame toekomst.

●       Shaving Kit
Deze uniseks scheerset bevat een 99% plasticvrij scheermes gemaakt van geupcyclede materialen en een natuurlijke scheerzeepbar. Het biedt je gasten een gladde scheerervaring, laat een blijvende indruk achter en voorkomt onnodig plastic afval.

●       Vanity Kit
Een complete, plasticvrije persoonlijke verzorgingsset met twee katoenen wattenschijfjes, vier bamboe wattenstaafjes en een houten nagelvijl. Elegant verpakt zonder overbodige materialen. Combineer comfort met duurzaamheid op een stijlvolle manier.

●       Shower Cap
Een BPA-vrije badmuts op basis van maïszetmeel. Dit duurzame alternatief voor traditionele plastic badmutsen combineert functionaliteit met milieubewustzijn en helpt bij het verminderen van plastic afval, zonder te hoeven inleveren op kwaliteit.

●       Bamboe Kam
Een stijlvolle kam van FSC-gecertificeerd bamboe, die hoogwaardige haarverzorging biedt en fungeert als een uniek aandenken aan het verblijf van je gasten. De natuurlijke elegantie versterkt de gastbeleving en onderstreept je toewijding aan duurzaamheid.

●       Mini Bamboe Haarborstel
Deze 100% plasticvrije mini haarborstel is ideaal voor ontklitten en voegt een extra touch toe aan de ervaring van je gasten. Gemaakt van duurzaam bamboe, is het een praktische en milieuvriendelijke toevoeging aan je amenities.

Waarom kiezen voor de amenities van Bamboovement?

Duurzaamheidsnormen: met hernieuwbare materialen en recyclebare kraftpapieren verpakkingen voldoen deze amenities aan Green Key criteria en andere duurzaamheidsstandaarden.
Maatschappelijke betrokkenheid: deze amenities worden verpakt in sociale werkplaatsen.
Afvalpreventie: dankzij combiverpakkingen en minimalistische, recyclebare materialen, dragen deze amenities bij aan afvalpreventie en voldoen ze aan criteria voor het terugdringen van onnodige verpakkingen.
Duurzaam inkoopbeleid: deze producten ondersteunen een duurzaam inkoopbeleid door het verminderen van plastic items en verpakkingen en stimuleren leveranciers om duurzame alternatieven en werkwijzen te omarmen.
Non-food shop mogelijkheden: deze amenities zijn ideaal voor verkoop in je hotelwinkel als duurzame non-food producten met milieukeurmerken, zoals FSC.

Doe mee en maak het verschil

Upgrade je hotelvoorzieningen met plasticvrije amenities en zet samen met ons een stap naar een duurzamere toekomst. Verrijk de ervaring van je gasten met hoogwaardige, milieuvriendelijke producten die je commitment aan de planeet weerspiegelen.

Neem vandaag nog contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken en je hotel te laten excelleren in duurzaamheid en gastvrijheid.

Bamboovement

Waar natuur, kwaliteit en innovatie samenkomen voor een schonere planeet. Sinds onze oprichting in 2019 door de broers Joshua en Ainu, bieden we gecertificeerde, hoogwaardige en zoveel mogelijk plasticvrije verzorgingsproducten. Met onze B Corp-status onderstrepen we onze toewijding aan duurzaamheid en maatschappelijke verantwoordelijkheid. Samen met partners zoals  Green Key, Four Seasons, KLM en TUI creëren we een wereld vrij van onnodig plastic afval. Doe mee en vorm samen een duurzame toekomst terwijl je de verwachtingen van je gasten overstijgt.